2013. április 29.

B. M. Grapes: Jóslatok hálójában

Egy újabb magyar szerzőtől származó könyv elolvasására szántam el magam nemrég.
Hogy miért pont ezt választottam?
A Könyvfesztiválon volt szerencsém találkozni az írónővel. Előtte kb. 40 oldalt elolvastam a könyvből, hogy ha megkérdezi hogy tetszik, el tudjam neki mondani a véleményem. Persze az is megfordult a fejemben, hogy mi lesz, ha nem tetszik a sztori, ő meg nagy szemekkel néz rám és várja, hogy áradozzak a könyvéről...
Ám egyáltalán nem így történt!
Hogy miről szól a Jóslatok hálójában?
Egy ici-pici városkában hirtelen izgalmas dolog történik: az iskola faliújságára kifüggesztenek egy új lapot. Vagyis nem is lapot, ha pontos akarok lenni egy pergament. A tapintása olyan, mint a bőr és az áll rajta: Mai hírek. Ebben nem lenne semmi izgalmas, mivel ha nem írják ki, úgyis tudsz már róla, vagy majd a nap folyamán hallasz arról, hogy mik történtek az órákon, vagy éppen egyes diákokkal. Ám ezek a hírek nem a múltra, hanem a jövőre vonatkoznak. Pontosabban az aznapi hírek 5 legfontosabbika áll rajta, feketén fehéren, megkérdőjelezhetetlenül.
Három lány összefog, hogy kiderítsék a jóslatok írójának és a monogramok mögött rejtőző embereknek a kilétét. Ada, Jess és Julie. Ahogy egyre közelebb és közelebb jutnak a megoldáshoz, olyan balesetek történnek velük, amelyek semmiképp nem a véletlen művei. Viasztócsa, elfűrészelt korlát, hatalmas farönk az út közepén... Mégis ki áll a merényletek mögött? És mi a célja mindezzel?
Egyszerűen imádom az olyan regényeket, amik során folyamatosan csak kattog és kattog és kattog az agyam, hogy: ki lehet ő, mi lehet a nagy titok?
Az izgalmas talányok, megfejtésre váró események és félelmetes merényletek közé viszont egy-két szerelmi szálat is becsempészett az írónő. Ezeknek a kis szerelemmorzsáknak köszönhetően még szerethetőbbé válnak a karakterei, és talán, ha ez lehetséges, még nagyobb lelkesedéssel folytatjuk az olvasást.
Bevallom őszintén, szerintem nem jó ötlet ezt a könyvet a ZH-időszakban, vagy éppen a vizsgaidőszak közeledtével olvasni, mert az biztos, hogy nem tudod majd letenni! Vagyis, hogy én nem tudtam az 100%!
Ez a könyv... Röpke 534 oldal. Mégis egy unalmas részt sem találtam benne! Mindig volt valami kis aprócska történés, ami mindent új fényben világított meg. Pont akkor derült ki valami új, és teljesen eltérő, amikor már azt hittem kezdem megérteni a sztorit.
A végén persze minden összeállt. Bár nem teljesen úgy, ahogy én elképzeltem, de nem pont ezért olvasunk könyveket?
Hogy őszinte legyek, kicsit sajnáltam a végét. Nekem már túl "happy-end" volt. Mint amikor a nagy romantikus filmekben bejefezésként végigmutogatják az összes párt, hogy milyen boldog és felhőtlen az életük. Ez nem hiányzott volna a végéről. Valahogy olyan izgalmas a történet, hogy sokkal nagyobb "bumm"-ra számítottam.
Tudom, tudom... Ne okoskodjak, hanem mondjak inkább ötletet, hogy hogy lehetett volna jobb. Nem igaz? Ám nem tudok jobb megoldást mondani, csak azt tudom, hogy amikor letettem, hiányérzetem volt.
Viszont mindenképp ajánlom nektek ezt a könyvet, mert... Igazából nem is tudom szavakba önteni, hogy pontosan miért. Egyszerűen egy ilyen eseménydús, izgalmas könyvet el kell olvasni!

B. M. Grapes amellett, hogy remek írónak bizonyult a szememben az első általam olvasott könyve alapján, egy nagyon kedves, szerethető hölgy is egyben! :)
A blogjáról megtudhatjuk a személyes információkon túl azt is, hogy nem ez az egyetlen műve. (Bővült a képzeletbeli kívánságlistám...)
Ami a legjobban érdekel az írásai közül, az a Halhatatlan álom. A leírása:
"A tizenkilenc éves Ellie-t szülei tíz évvel ezelőtti rejtélyes eltűnése óta rémálmok gyötrik, melyek szerint a Vasconcelos házaspár  utolsó, végzetes útján a karib-tengeri La Floresta szigetre tartott. A lány szülei nyomát követve beiratkozik a titokzatos Bramstroke művészeti iskolába, ahol azonban meglepő tényekről szerez tudomást, borzalmas gyilkosságok szemtanúja lesz, ugyanakkor túlságosan elmerül egy veszélyekkel bővelkedő érzelemben, a szerelemben. A lányt azonban kétségek gyötrik, kiben bízhat és ki az ellensége. És a legfontosabb kérdés: kicsoda a kegyetlen Jacques, aki rendszeresen feltűnik az álmokban, és ezzel egyre közelebb kerül Ellie-hez térben és időben."

Hogy tetszik?
Nekem nagyon izgalmasnak tűnik! A könyvnek már több borítóterve is elkészült. Bár úgy vélem, hogy ismerni kell a könyvet, hogy megfelelő borítót választhassunk, nekem ez a kettő tetszett meg a legjobban:
Szerintetek melyik a legjobb? Ide kattintva megnézegethetitek a többit is!

Remélem felkeltettem az érdeklődésed a könyv iránt! :)
Köszi, hogy elolvastad ezt a bejegyzésem is!

Patyi ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése